چطور رمز پویا (یکبار مصرف) را فعال کنیم؟

همانطور که مطلع هستید از اول فصل زمستان یعنی یکم دی ماه سال ۱۳۹۸ استفاده از رمز دوم یکبار مصرف(رمز پویا) اجباری است. کاربرانی که از فعالیت های بانکی اینترنتی استفاده می کنند باید نسبت به فعال سازی رمز دوم پویا برای کارت های بانکی خودشان اقدام کنند. لیموناپ در این مقاله برای شما از چرایی و چطور فعال کردن رمز پویا خواهد گفت تا بار دیگر کمکی جهت همراهی شما لیموناپی های عزیز انجام داده باشیم.

 

رمز دوم یکبار مصرف(رمز پویا) چیست؟

رمز پویا به رمز دوم کارت بانکی گفته می شود که متغییر است. این رمز را تنها یک بار در مدت زمان بسیار محدود می شود استفاده کرد. رمز دوم پویا و ثابت در طول عمر و تعداد دفعاتی که از آنها میتوان استفاده کرد متفاوت است. رمزهای پویا حداکثر یک دقیقه (در بانک های مختلف متفاوت است) عمر میکنند و میتوان گفت صرفا برای یک تراکنش بانکی قابل استفاده هستند.

فعالسازی رمز دوم پویا برای چه کسانی ضروری است؟

افرادی که از کارت بانکی تنها برای انجام خریدهای فروشگاهی یا خودپردازها استفاده میکنند، نیازی به فعال سازی رمز دوم پویا  ندارند. پس چه کسانی باید رمز دوم را فعال کنند؟ مشتریانی که از کارت بانکی خود برای انجام خرید، پرداخت، انتقال و هر عملیات اینترنتی میخواهند استفاده کنند، ملزم به گرفتن رمز دوم پویا هستند. اما پیشنهاد لیموناپ به شما این است که رمز دوم پویای خود را فعال کنید. امروزه تمامی فعالیت ها به سوی اینترنتی شدن حرکت میکنند  و شما هم اگر تاکنون از این خدمات استفاده نکرده باشید به زودی مجبور به استفاده خواهید شد.

چه روش هایی برای دریافت رمز دوم پویا وجود دارد؟

برای دریافت رمز دوم پویا سه روش وجود دارد:

  • بهترین و آسان ترین روش استفاده از اپلیکیشنی است که بانک مورد نظر ارائه داده است. بطور مثال، اگر کارت بانک ملت دارید باید از اپلیکیشن رمزنگار بانک ملت استفاده کنید.
  • روش دوم استفاده از طریق پیامک (OTP) یا کدهای دستوری (USSD) است.
  • سومین روش هنوز در مرحله اجرا است. سامانه ی “هریم” قرار است تا ۱۵ دی ۱۳۹۸ راه اندازی شود تا به صورت جامع تمامی خدمات را به مشتریان ارائه دهد.

توجه توجه!! شما هر کارت بانکی که داشته باشید بایستی حتما به خودپرداز آن بانک مراجه کنید. از مراحل اصلی و اولیه دریافت رمز دوم پویا مراجعه به خودپرداز بانک مورد نظر است.

مهلت شما برای استفاده از رمز دوم ثابت(ایستا) تا چه زمانی است؟

رمز دوم ثابت (ایستا) از اول دی ماه سال ۱۳۹۸ از تمامی بانک ها حذف خواهد شد. شما باید از این تاریخ به بعد حتما برای هرگونه خرید اینترنتی از رمز دوم پویا استفاده کنید. ما برای رفاه حال شما اپلیکیشن رمز ساز تمامی بانک ها را به صورت کاملا رایگان برای دانلود و استفاده شما در سایت لیموناپقرار داده ایم.

لیست دانلود اپلیکیشن رمز ساز تمام بانک ها: